Nieuws

Event Merkpositionering 7 maart

Donderdagmiddag 7 maart werd in het Friso Theater met een startschot de bijeenkomst Merkpositionering Fryslân geopend.

De doelstelling van de Merkpositionering is dat alle Friese bedrijven en instellingen een eenduidig beeld van de provincie gaan communiceren. Om duidelijk te maken: in Friesland is het goed wonen, werken en leven. Hier heb je naast rust en ruimte ook innovatieve bedrijven en goede onderwijsinstellingen.

We hadden een volle zaal met 250 vertegenwoordigers van bedrijven, organisaties en overheden. Zij kregen te horen hoe belangrijk het imago van de regio is in bijvoorbeeld de strijd om de arbeidskrachten.

Tijdens een interactieve talkshow waren er voorbeelden van organisaties die in de afgelopen maanden – samen met de Merkregisseurs – al gewerkt hebben aan de zichtbaarheid van de merkpositionering binnen hun organisatie en communicatie naar buiten. Hiermee werd duidelijk dat er een mooie beweging in gang gezet is.

‘It is oan’, en we gaan verder!

Wil je op de hoogte blijven, aanhaken bij een van de eerstvolgende bijeenkomsten of contact met een van de merkregisseurs? Je kunt ons bereiken via merkregisseur@ipf.frl

Video drieluik

De video 3-luik Sels, Mei-inoar, Dwaan (Zelf, Samen, Doen) is gemaakt voor de deelnemers aan het merkimplementatie traject ter identificatie van de Merkpositionering Fryslân.


Achtergrond
Klik hier voor de nieuwsbrief van maart 2024 met een terugblik op het event Merkpositionering.
Klik hier voor de nieuwsbrief van november 2023 waarin betrokkenen hun inzichten delen.
Lees hier het eerder gepubliceerde nieuwsbericht over de Merkpositionering.
Handout Merkpositionering [ned]
Handout Merkpositionering [frysk]

Hoe Friesland zichzelf moet neerzetten om nieuwe werknemers te trekken: ‘Als de baas onzin uitkraamt, luisteren we niet, ook al is hij de baas’ – Leeuwarder Courant (lc.nl)

Nieuws